Mira Energy este un furnizor de energie autorizat începând cu anul 2024, având Licența nr. 2454 emisă la data de 31.01.2024 de către Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei. Inițial concentrându-se pe operațiuni de trading pe parcursul anului 2023, compania a extins serviciile către furnizarea directă de energie electrică pentru consumatorii finali, atât casnici cât și industriali, începând cu 2024.
Vezi licentaActivitatea noastră se distinge prin gestionarea eficientă a unui portofoliu diversificat de centrale electrice și prin participarea activă pe toate piețele centralizate de energie electrică din România, oferindu-ne capacitatea de a furniza tarife competitive și condiții avantajoase clienților noștri.
Serviciile oferite de Mira Energy sunt proiectate pentru a asigura confortul clienților și includ o serie de beneficii:
Prin aceste inițiative, Mira Energy își propune să fie mai mult decât un furnizor de energie, ci un partener de încredere pentru toți clienții săi.
Drepturile clientului final
Ai dreptul de a avea acces la rețelele electrice de transport și distribuție și de a consuma energie electrică conform categoriei de consum din contractul tău încheiat pentru furnizarea acesteia.
Ne poți solicita modificarea și completarea contractului de furnizare sau a anexelor acestuia. Poți solicita, de asemenea, acte adiționale la contract dacă apar elemente noi sau atunci când crezi ca e necesar să îți detaliem sau completăm anumite clauze din contract.
Atunci când există defecțiuni sau deranjamente în rețelele electrice, ne poți solicita atât nouă, cât și reprezentanților companiei de distribuție să luăm măsuri pentru remedierea acestor situații.
Să ai acces la grupurile de măsurare (contor) pentru autocitirea indexului.
Obligațiile clientului final
Să efectuezi plata contravalorii facturilor pentru energie electrică și pentru serviciile de care beneficiezi, în termenul de plată prevăzut în contract.
Este necesar să permiți accesul reprezentantului de distribuție la grupul de măsurare (contor), pentru ca acesta să îți poată emite factura de regularizare.
Să respecți contractul de furnizare a energiei electrice. În cazul în care acesta nu este respectat pot exista următoarele consecințe:
a) Penalizări
b) Sistarea temporară a furnizării energiei electrice
c) Rezilierea contractului de furnizare a energiei electrice
Poți fi răspunzator pentru daunele provocate din culpa ta operatorului de rețea sau nouă, în calitate de furnizor.
Mai multe informații privind drepturile și obligațiile clienților, poți găsi în:
Legea 123/2012
Ord. ANRE 5/2023
Ord. ANRE 3/2022
Legea garantează că, în relația dumneavoastră cu Mira Energy, aveți dreptul la informare completă. Înainte de a semna contractul de furnizare, trebuie să primiți gratuit o copie a contractului și a condițiilor standard de furnizare.
În etapa precontractuală, Mira Energy este obligat să vă furnizeze următoarele detalii în format scris:
Asigurați-vă că contractul include cel puțin următoarele informații:
Mira Energy trebuie să vă furnizeze, la solicitare, un exemplar tipărit al procedurii de înregistrare, investigare și soluționare a reclamațiilor clienților.
De asemenea, Mira Energy este obligat să vă informeze despre orice schimbări ale prețurilor, metodelor de facturare sau ale altor condiții contractuale într-o manieră directă și timpurie, fiind transparent și clar în comunicare.
Dacă nu sunteți de acord cu modificările propuse, aveți dreptul de a rezilia contractul fără a suporta despăgubiri, conform prevederilor legale și contractuale actuale.
În cazul disputelor precontractuale care nu se soluționează amiabil, părțile pot apela la Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) pentru mediere, conform Ordinului ANRE nr. 35/2013.
Pentru litigiile apărute în timpul derulării contractului, dacă nu se ajunge la un consens, părțile pot solicita intervenția ANRE, în conformitate cu Ordinul ANRE nr. 61/2013 privind organizarea și funcționarea comisiei pentru soluționarea disputelor.
Acordarea compensațiilor și a despăgubirilor
Standardul de performanță pentru furnizarea energiei electrice are ca scop evaluarea și urmărirea cerințelor.
Conform legislației în vigoare, în situația în care nu respectăm nivelurile de calitate specificate sau nu îndeplinim obligațiile mentionate în standardul de performanță, ai dreptul să primești compensații de la noi.
Ai dreptul să primești despăgubiri pentru eventualele daune materiale cauzate de noi sau de operatorul de distribuție.
Conform reglementărilor în vigoare, îți pot fi acordate compensații din partea noastră astfel:
a) prin intermediul facturilor, prin compensare, succesiv, până la stingerea obligației de plată;
b) prin plata directă în contul tău prin una din modalitățile de returnare a sumelor menționate în contractul tău de furnizare a energiei electrice sau printr-o modalitate de plată aleasă de tine, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data primirii informațiilor necesare plății.
Odată cu transmiterea răspunsului către tine te vom informa cu privire la:
a) compensația pe care ai dreptul să o primești
b) la modalitatea de plată a acesteia
c) precum și despre dreptul de a alege plata direct în contul tău bancar, fără niciun cost suplimentar
Vom pune la dispoziție cel puțin o opțiune pentru plata directă a compensației, fără costuri suplimentare.
În cazul în care alegi plata direct în contul tău bancar, te rugăm să ne furnizezi datele și informațiile necesare în termen de maxim 10 zile lucrătoare.
Pentru alte modalități de plată care implică costuri suplimentare din partea noastră, aceste costuri vor fi suportate de către tine.
Este important să ții cont că, în situația în care informațiile primite de la tine nu sunt corecte sau nu sunt transmise în termenul stabilit, compensația va fi efectuată prin intermediul facturilor.
Atunci când operatorul de distribuție nu respectă termenele impuse de Standardul de performanță, acesta va plăti compensația prin intermediul nostru, în calitate de furnizor, conform prevederilor Standardului de performanță.
Ai dreptul să primești despăgubiri pentru daunele materiale produse de operatorul de distribuție prin nerespectarea indicatorilor de perfomanță în ceea ce privește:
a) continuitatea alimentării cu energie electrică
b) calitatea tehnică a energiei electrice distribuite
c) precum și ca urmare a întreruperilor datorate unor erori în operarea rețelelor electrice ale OD.
Mai multe informații privind modalitățile de acordare a despăgubirilor/compensațiilor găsești în:
Ord. 83/2021
Ord 25/2021
Ord. 91/2021
Orice sesizare, reclamație, petiție sau orice altă formă prin care îți exprimi nemulțumirea față de activitățile prestate de noi și la care aștepți un răspuns sau o rezolvare, se consideră plângere, conform Ord. ANRE 16/2015.
Ne poți adresa o plângere dacă ai nemulțumiri cu privire la activitatea noastră, precum:
Preluarea plângerilor se poate face prin următoarele modalități:
Informațiile pentru realizarea activității de soluționare a plângerilor primite de la clienții noștri, sunt publicate pe pagina noastră www.miraenergy.ro.
Formularul de înregistrare a plângerii trebuie să fie completat de clientul final. Dupa ce ni-l trimiți, noi îți vom transmite numărul și data de înregistrare a plângerii, cel târziu a doua zi lucrătoare de la data primirii formularului completat.
Analizarea plângerilor se face având la bază documentele puse la dispoziție de tine și se realizează de către departamentul responsabil, cu respectarea confidențialității datelor tale datelor tale cu caracter personal.
Descarcați formularulSoluționare neînțelegeri precontractuale
Conform Ord. ANRE 5/2023 pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali, este bine să știi că ai dreptul de a face o plângere referitoare la activitatea de furnizare a energiei electrice și de a beneficia de proceduri transparente, simple și ieftine de soluționare a acestora.
În cazul în care nu esti mulțumit de soluționarea plângerii tale sau în cazul în care un eventual litigiu nu este soluționat pe cale amiabilă, trebuie să știi că ai posibilitatea de a te adresa Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), de a apela la alte proceduri extrajudiciare de soluționare a plângerilor/litigiilor, precum și de a te adresa instanțelor competente.
În cazul neînțelegerilor apărute la încheierea contractelor în domeniul energiei electrice, având la bază contracte reglementate de ANRE sau actele adiționale aferente contractelor respective, dacă părțile nu ajung la o înțelegere, acestea se pot adresa ANRE în vederea declanșării procesului de soluționare la nivelul acesteia, conform prevederilor Ord. ANRE 174/2020 pentru modificarea Procedurii privind soluționarea neînțelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei, aprobată prin Ord. ANRE 128/2020.
Mai multe informații privind modalitățile de soluționare a neînțelegerilor precontractuale, găsești în Ord. 174/2020.
Pentru soluționarea disputelor apărute în derularea contractelor, în cazul în care părțile nu ajung la o înțelegere, acestea se pot adresa către ANRE în vederea soluționării, în conformitate cu Ordinul ANRE nr. 61/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea comisiei pentru soluționarea disputelor pe piața angro și cu amănuntul apărute între participanții la piața de energie electrică și gaze naturale.
Dacă dreptul dumneavoastră de a fi informat vă este încălcat, vă puteți adresa Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei – ANRE.
ANRE
str. Constantin Nacu nr. 3, Sector 2, București, România
Telefon: 021. 327.81.00; fax: 021 312 43 65; număr gratuit: 0800800410
E-mail: info@anre.ro
Website: www.anre.ro
Schimbarea furnizorului de energie electrică este un proces simplu și gratuit care oferă consumatorilor libertatea de a-și alege furnizorul care le oferă cele mai avantajoase condiții.
Aspecte importante despre schimbarea furnizorului de energie electrică:
Schimbarea furnizorului de energie electrică se poate face în două moduri:
Pasul 1: Compararea ofertelor
Utilizează comparatorul de prețuri pus la dispoziție de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) pentru a găsi oferta potrivită nevoilor tale. Compară prețurile și condițiile oferite de diferiți furnizori pentru a lua cea mai înțeleaptă decizie.
Pasul 2: Trimiterea documentelor necesare
Transmite către furnizorul ales toate documentele necesare încheierii contractului de furnizare. Acestea pot include: copii ale actului de identitate, certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului (pentru persoanele juridice), declarația pe propria răspundere privind calitatea ta (proprietar, chiriaș, etc.) sau alte documente solicitate de furnizor, cum ar fi: POD, numele furnizorului actual, indexul contorului autocitit, etc.
Pasul 3: Verificarea documentelor
Furnizorul va verifica toate actele transmise pentru a se asigura că sunt complete.
Pasul 4: Semnarea contractului
După verificarea documentelor, vei primi contractul pentru a fi semnat. Poți primi contractul pe e-mail sau prin altă metodă de comunicare aleasă de tine.
Pasul 1: Accesarea comparatorului de oferte POSF
Accesează comparatorul de oferte al POSF și analizează ofertele disponibile. Selectează oferta care se potrivește cel mai bine nevoilor tale în termeni de preț și condiții.
Pasul 2: Încărcarea documentelor necesare
Încarcă toate documentele, datele și informațiile necesare încheierii contractului de furnizare. Asigură-te că toate documentele și informațiile solicitate sunt corecte și complete. Nu uita să transmiți indexul contorului autocitit (cu excepția cazurilor în care locul de consum este nou și nu are contor instalat).
Pasul 3: Verificarea și validarea documentelor
Documentele și informațiile furnizate de tine vor fi verificate și validate prin intermediul platformei POSF.
Pasul 4: Semnarea contractului
Dacă toate documentele și informațiile sunt validate și corecte, vei semna contractul de furnizare prin intermediul platformei POSF. Pentru detalii suplimentare despre utilizarea platformei POSF, urmează pașii menționați în „Manual de utilizare client final” postat pe site-ul POSF: https://posf.ro/.
Pentru a raporta orice întreruperi în furnizarea energiei electrice sau probleme în rețeaua de distribuție, puteți contacta direct Operatorul de Distribuție responsabil exclusiv de rețeaua din zona dumneavoastră de consum, utilizând numerele de telefon specificate mai jos:
MUNTENIA (municipiul București, județele Ilfov, Giurgiu):
Operator distribuție RETELE ELECTRICE MUNTENIA S.A.
☎️ 0800.070.888*
BANAT (Arad, Caraș-Severin, Hunedoara, Timiș):
Operator distribuție RETELE ELECTRICE BANAT S.A.
☎️ 0800.070.444*
DOBROGEA (Călărași, Constanța, Ialomița, Tulcea):
Operator distribuție RETELE ELECTRICE DOBROGEA S.A.
☎️ 0800.070.555*
MOLDOVA (Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui):
Operator distribuție: DELGAZ GRID S.A.
☎️ 0800.800.929*
OLTENIA (Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea):
Operator distribuție: DISTRIBUȚIE ENERGIE OLTENIA S.A.
☎️ 0800.500.000*
MUNTENIA NORD (Galați, Brăila, Buzău, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea):
Operator distribuție DISTRIBUTIE ENERGIE ELECTRICA ROMANIA S.A.
☎️ 0800.150.044*
TRANSILVANIA SUD (Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu):
Operator distribuție DISTRIBUTIE ENERGIE ELECTRICA ROMANIA S.A.
☎️ 0800.801.929*
TRANSILVANIA NORD (Bihor, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare):
Operator distribuție DISTRIBUTIE ENERGIE ELECTRICA ROMANIA S.A.
☎️ 0800.400.929*
Pentru a fi la curent cu întreruperile programate în furnizarea energiei electrice, vă recomandăm să vizitați site-ul Operatorului de Distribuție care administrează rețeaua de distribuție din regiunea dumneavoastră. Acesta este cel mai rapid și actualizat mod de a obține informații despre lucrările de mentenanță sau alte întreruperi planificate care pot influența serviciul de alimentare cu energie electrică în zona în care locuiți.
Împreună pentru un viitor sustenabil!
Recomandări pentru utilizarea eficientă a energiei electrice
Optați pentru electrocasnice economice!
Reduceți consumul de energie în bucătărie!
Reduceți consumul de energie în baie!
Organizații dedicate eficienței energetice – date de contact:
În data de 04.03.2022 a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul președintelui ANRE nr. 15/2022 prin care a fost aprobată Metodologia de stabilire a regulilor de comercializare a energiei electrice produsă în centrale electrice din surse regenerabile cu putere electrică instalată de cel mult 400 kW pe loc de consum aparținând prosumatorilor (în continuare ”Metodologia”), aplicabil începând cu data de 01.05.2022, dată la care se va abroga Ordinul președintelui ANRE nr. 50/2021.
Prosumatorii persoane fizice și juridice care dețin unităţi de producere a energiei electrice cu o putere instalată de cel mult 200 kW pe loc de consum care au încheiate contracte de furnizare a energiei electrice, pot beneficia de mecanismul de compensare cantitativă prevăzut la art. 73^1 alin. (3) din Legea nr. 123/2012, conform Metodologiei, având posibilitatea de a utiliza cantitatea de energie electrică reportată pe o perioadă de maximum 24 de luni de la data facturării astfel:
Mecanismul de compensare cantitativă, pentru prosumatorii existenți, persoane fizice și juridice care dețin unităţi de producere a energiei electrice cu o putere instalată de cel mult 200 kW pe loc de consum se face în baza unei cereri adresate furnizorului de energie electrică.
Prosumatorii persoane fizice și juridice care produc energie electrică în unităţi de producere a energiei cu o putere instalată de peste 200 kW, dar nu mai mult de 400 kW pe loc de consum, care au încheiate contracte de furnizare a energiei electrice, conform Anexei nr. 1 la Metodologie, vor beneficia de regularizarea financiară prevăzută la art. 73^1 alin. (4) din Legea nr. 123/2012, vor putea vinde energia electrică produsă şi livrată în rețea la un preţ egal cu preţul mediu ponderat înregistrat în piaţa pentru ziua următoare aferent lunii în care a fost produsă și livrată energia respectivă. Furnizorii de energie electrică, în baza contractelor de furnizare încheiate, vor realiza în factura prosumatorilor regularizarea financiară între energia electrică livrată și energia electrică consumată în rețea, conform reglementărilor aplicabile în domeniul fiscal, prin compensare între următoarele facturi:
Totodată, durata de valabilitate a contractului de vânzare-cumpărare a energiei electrice produsedin surse regenerabile de energie nu o poate depăși pe cea a contractului de furnizare a energiei electrice încheiat pentru același loc de consum iar la solicitarea de încheiere a acestora trebuie atașat certificatul de racordare emis de către operatorul de distribuție.
Clientul vulnerabil, potrivit Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, consumatorul vulnerabil de energie este definit ca fiind persoana singură/familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale.
Consumatorii vulnerabili se încadrează în următoarele categorii:
O așezare informală este o grupare de minimum 3 unități destinate locuirii dezvoltate spontan, ocupate de persoane sau familii care fac parte din grupuri vulnerabile definite conform Legii asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare, și care nu au niciun drept asupra imobilelor pe care le ocupă. Așezările informale sunt situate de obicei la periferia localităților urbane sau rurale, cuprind locuințe improvizate, realizate din materiale recuperate, și/sau locuințe realizate din materiale de construcții convenționale, iar prin localizarea și caracteristicile sociodemografice generează excluziune, segregare și marginalizare socială. Prin situarea în zone de risc natural (alunecări de teren, inundații), biologic (gropi de gunoi, depozite de deșeuri, situri contaminate și altele asemenea) sau antropic (zone de siguranță sau zone de protecție ale obiectivelor Seveso, ale infrastructurilor tehnico-edilitare și altele asemenea), unele așezări informale pun în pericol siguranța și sănătatea locuitorilor lor.
După natura lor, măsurile de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie pot fi financiare și nonfinanciare.
Măsurile de protecție socială financiare constau în acordarea de ajutoare destinate asigurării nevoilor energetice minimale și sunt:
Măsurile de protecție socială nonfinanciare constau în facilități de acces și conectare la sursele de energie disponibile necesare pentru asigurarea nevoilor energetice minimale, inclusiv interzicerea deconectării, în situații de criză energetică, de la sursele de energie pentru toate categoriile de consumatori vulnerabili din cele prevăzute la art. 4, precum și consilierea și informarea transparentă și accesibilă a populației cu privire la sursele de energie, costuri și proceduri de acces la acestea, în conformitate cu prevederile Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2012, cu modificările și completările ulterioare.
În situația în care prețul final facturat din prezenta ofertă depășește prețul final facturat plafonat, se va aplica prețul final facturat plafonat. Potrivit OUG 27/2022 cu modificările și completările ulterioare, prețul final facturat plafonat al energiei electrice furnizate clienților casnici în perioada 1 aprilie 2024 - 31 martie 2025 este:
a) maximum 0,68 lei/kWh, cu TVA inclus, pentru consumul realizat în perioada 1 aprilie 2024 – 31 martie 2025 de către următoarele categorii de clienți:
b) maximum 0,80 lei/kWh, cu TVA inclus, pentru clienții casnici al căror consum lunar la locul de consum este cuprins între 100,01 și 255 kWh; consumul de energie electrică cuprins între 255 și 300 kWh/lună se facturează la prețul de maximum 1,3 lei/kWh, cu TVA inclus;
c) maximum 1,3 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul în care consumul depășește 300 kWh/lună întregul consum se facturează la acest preț.
În situația în care prețul final facturat din prezenta ofertă depășește prețul final facturat plafonat, se va aplica prețul final facturat plafonat. Potrivit OUG 27/2022 cu modificările și completările ulterioare, prețul final facturat plafonat al energiei electrice furnizate clienților noncasnici în perioada 1 aprilie 2024 - 31 martie 2025 este:
a) 1000 lei/MWh, cu TVA inclus, pentru 85% din consumul lunar realizat la locul de consum, diferența de consum lunar de energie electrică urmând a fi facturată la prețul de 1300 lei/MWh, cu TVA inclus, în baza declarației pe propria răspundere a reprezentantului legal pentru următoarele categorii de consumatori:
(i) întreprinderile mici și mijlocii, astfel cum sunt definite în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare IMM-uri;
(ii) operatorii/operatorii regionali definiți la art. 2 lit. g) și h) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce prestează/furnizează serviciile de utilități publice prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), b), b1), c) și h) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Societatea de Transport cu Metroul București «Metrorex» - S.A., precum și aeroporturile care sunt în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;
(iii) operatorii economici din domeniul industriei alimentare, identificați prin cod CAEN 10, precum și cei din domeniul agriculturii și pescuitului, identificați prin cod CAEN 01 și 03;
(iv) autoritățile și instituțiile publice locale, serviciile publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiile și societățile comerciale de interes județean, municipal sau local, regiile autonome și toate entitățile publice și private care prestează un serviciu public, în temeiul legii, dacă sunt înființate sau organizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, județelor, municipiului București și, după caz, la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor sau la nivelul asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, sub conducerea, coordonarea, controlul și responsabilitatea autorităților administrației publice locale;
(v) institutele naționale de cercetare-dezvoltare, astfel cum sunt definite de Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare.
b) 1000 lei/MWh, cu TVA inclus, pentru consumul integral al spitalelor publice și private definite conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, al unităților de învățământ publice și private, definite conform Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și al creșelor, al furnizorilor publici și privați de servicii sociale prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare. Plafonarea menționată în prezentul articol se aplică și pentru situațiile în care una dintre entitățile menționate anterior este beneficiarul final al consumului de energie electrică și/sau pentru toate clădirile care au fost construite și autorizate cu destinația de spitale.
c) 1000 lei/MWh, cu TVA inclus, pentru 85% din consumul lunar realizat la locul de consum, pentru instituțiile publice, altele decât cele prevăzute la lit. b), precum și pentru cele aparținând cultelor recunoscute oficial în România, potrivit Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor, republicată. Diferența de consum lunar de energie electrică se facturează la prețul de 1300 lei/MWh, cu TVA inclus.
d) 1300 lei/MWh, cu TVA inclus, pentru consumatorii noncasnici care nu sunt prevăzuți la lit. a)-c).
Pentru a beneficia de prețurile prevăzute la lit. a)-c), clienții noncasnici au obligația de a transmite către furnizor o cerere însoțită de o declarație pe propria răspundere, urmând ca prețul final facturat să se aplice de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-au depus documentele menționate.